Předčasný konec ve Vyškově

10.09.2009 00:00

Na XVIII. Admiral Rally Vyškov pokračoval boj posádky vozu Škoda Favorit Martin Knížek – Petr Šimůnek o body do klasifikace K4 poháru České republiky v rally.

Ačkoliv v původním kalendáři soutěží K4 poháru v ČR v rally vyškovská soutěž nefigurovala, po problémech prachatických organizátorů byla do kalendáře na poslední chvíli zařazena. Vyškovští pořadatelé v šibeničním termínu připravili velmi pěknou soutěž, které po organizační stránce z hlediska Rally Teamu Volenice nebylo co vytknout. Trať soutěže oproti loňsku doznala jen minimum změn, podstatnou změnou ale bylo přemístění centra soutěže a servisní zóny do areálu v Komořanech. Loňské velmi dlouhé přejezdy mezi rychlostními zkouškami se tak ještě trochu natáhly.

Stejné rychlostní zkoušky jako loni posádce výrazně usnadnily seznamovací jízdy a tvorbu rozpisu – stačilo jen mírně oprášit ten loňský a zanést do něj kosmetické úpravy tratě či změnu povrchu. Trénink trochu ztěžoval vytrvalý déšť, díky kterému se vytahalo na trať velké množství nečistot ještě před začátkem závodu.

Bezproblémový byl i průběh technické přejímky a páteční idylu tak narušovaly jen obavy o stav tratí v případě, že déšť v noci neustane. Meteorologové se však tentokrát nemýlili a pršet přestalo ještě před večerem.

V sobotu ráno k velké radosti volenické posádky přivítalo závodníky slunce a dalo se očekávat, že trať bude rychle osychat. Volba pneumatik se tak výrazně usnadnila a Martin s Petrem vyráželi do úvodních kilometrů na pneumatikách určených pro suchou trať. Na RZ 1 sice ještě byla velmi kluzká místa, ale celkově se slicky ukázaly jako správná volba. Úvodní RZ posádka projela velmi opatrně a v podobném duchu se nesl i výkon na zbylých dvou zkouškách první sekce.


Foto: Pavel Kopálek

„Začátek první RZ byl velmi kluzký, o čemž svědčilo i množství havarovaných soutěžních aut podél trati. O zrádnosti této části trati za mokra jsme se přesvědčili už loni, proto jsme se s Petrem dohodli, že začneme opatrně a zkusíme postupně přidat. Asi jsem to ale s opatrností trochu přehnal. Naši soupeři ve třídě SA1 zřejmě přehnaným respektem netrpěli a výsledkem byl tak třetí čas ve třídě s hrozivou ztrátou 14 s na vítěze. Ve druhé RZ se mi zdálo, že už jedeme rychleji, stopky ale nic takového nenaznačovaly – ztráta téměř 1 s/km na první dvě posádky stále nebyla příliš povzbudivá. RZ 3 sice znamenala druhý čas ve třídě, ovšem ztráta na vítěznou posádku Vopatřil – Drmla byla propastných 17 s. Dodatečně jsme sice zjistili, že Martin Vopatřil na této RZ podal skutečně fantastický výkon a zajel druhý čas celkově v K4 poháru, na mém nevýrazném výkonu to ale nic neměnilo,“ hodnotí úvodní sérii RZ pilot Martin Knížek.

Po první sekci tak Martin s Petrem rozhodně neměli důvod ke spokojenosti. Na průběžně vedoucí posádku Vopatřil – Drmla ztráceli na třetím místě téměř 40 s, druzí Paul s Grabijcem byli před nimi o 16 s. Favorit se naštěstí těšil dobré kondici, v servisu tak probíhala pouze běžná kontrola vozu a výměna zadních pneumatik za jiné, s tvrdší směsí.

Do další sekce vstoupila volenická posádka druhým časem s přijatelnou ztrátou 4 s na vítěze třídy. Na RZ 4 museli pro poruchu převodovky odstoupit Paul s Grabijcem, Martin s Petrem se tak posunuli na průběžné druhé místo v SA1. Na RZ 5 zajeli voleničtí závodníci nejrychlejší čas, o necelou sekundu před vedoucími Vopatřilem s Drmlou. Stejně dobře se jim vedlo i v RZ 6, kde zvítězili opět velmi těsným rozdílem – o půl sekundy. Po dojetí do stopky za cílem RZ 6 se ovšem z převodovky Favorita linuly velmi podivné zvuky, které naznačovaly, že to byla pro Rally Team Volenice na vyškovské soutěži také zkouška poslední. Jak se později ukázalo, na vině byla povolená matice na jednom z hřídelů, která způsobila přetížení krajního ložiska převodovky. Rozhodnutí odstoupit ze soutěže se tak ukázalo jako rozumné, protože v případě pokračování by hrozila destrukce ložiska nebo obalu skříně.

„Ve druhé sekci se nám podařilo výrazně zrychlit a držet krok se špičkou třídy SA1. S naším výkonem ve všech třech RZ prostřední sekce jsme byli spokojeni, v RZ 5 se nám dokonce podařilo zajet čas, který by stačil na druhé místo ve skupině A5 za bezkonkurenčním Březíkem. Můžeme jen litovat předčasného odstoupení, protože už se nedozvíme, zda bychom dokázali podobný výkon zopakovat i v poslední sekci,“ komentuje předčasný závěr soutěže spolujezdec Petr Šimůnek.

Mechaniky Rally Teamu Volenice v těchto dnech zaměstnává oprava poškozeného vozu a jeho příprava na nejdůležitější podnik sezóny – domácí Rally Příbram. Tam se mezi historiky za volantem Favoritu opět představí Pavel Šimůnek.

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.