XXXI. Sevenoaks Rally Příbram, domácí podnik posádky bratrů Šimůnkových, udělala předčasnou tečku za letošní sezónou Rally Teamu Volenice.
Po opravě převodovky, která nevydržela na předchozím závodě K4 poháru ve Vyškově, se příprava volenického týmu soustředila na důkladnou kontrolu vozu před vrcholem sezóny, jímž měla být pro posádku Pavel Šimůnek – Petr Šimůnek v rámci MČR historiků právě domácí soutěž v Příbrami. Že je pečlivá příprava vozu klíčem k dosažení dobrých výsledků se posádky Rally Teamu Volenice přesvědčily již mnohokrát. Tentokrát byla díky důslednosti mechaniků naštěstí včas odhalena trhlina v přední nápravnici v místě uchycení agregátu. Následovala tedy výměna nápravnice a konstrukce a výroba nové verze uchycení motoru (mimochodem za více než 2 roky existence týmu jde o v pořadí již pátou verzi této zdánlivě jednoduché součástky, která tak postupným vývojem spěje k úplné dokonalosti :-)). Až na tuto nepříjemnost probíhala příprava relativně klidně a zdálo se, že se Favorit těší dobré kondici a na těžký závod je dobře připraven. Mírné obavy tak vzbuzoval pouze stav převodovky, která by mohla sloužit jako studijní materiál nejednomu specialistovi na životnost ozubených soukolí. Její repase ale musela být odložena na konec sezóny, proto členům týmu nezbývalo než doufat, že se převodovka na Příbramsku již zabydlela a svou domácí soutěž si nebude chtít pokazit.
Foto: RTV
Seznamovací jízdy proběhly dle slov posádky bez problémů, stejně tak i technická přejímka vozu. Servisní zóna na letišti v Dlouhé Lhotě poskytuje dostatečný prostor pro servis vozu všem týmům, nejen těm z první dvacítky absolutního pořadí. Dostatek času mezi ranní technickou přejímkou a podvečerním startem soutěže umožnil mechanikům provést poslední kontrolu a doladění vozu přímo na místě a díky pěknému počasí i vychutnat předstartovní atmosféru servisní zóny.
Do soutěže odstartovalo před Kulturním domem v centru Příbrami 19 posádek historiků. První rychlostní zkouška zavedla soutěžící na klasický příbramský úsek Brodce – Milín, kde Pavel s Petrem obsadili v celkové klasifikaci historiků 9. místo. Na druhém měřeném úseku Bohutín – Sádek zaznamenala volenická posádka 6. čas a v průběžném pořadí se posunula na 8. místo. Závěrečná zkouška první etapy, vedoucí vojenským prostorem poblíž Jinců, znamenala opět 6. čas a díky odpadnutí Tenkla s Vorlem i posun na 7. místo průběžného pořadí s minimální ztrátou na nejbližší soupeře, jimiž byli bratři Hejhalové na 6. místě a pátí Šubrt s Šimanou.
„Začátek první RZ jsme jeli snad až příliš opatrně, pak se nám ale jízda začala dařit a v podobném tempu jsme pokračovali i v dalších zkouškách za tmy. Vzhledem k dlouhé závodnické pauze od Krumlova jsme měli v úmyslu první etapu projet v bezpečném tempu a pokud to půjde, postupně zrychlovat, což se nám podařilo,“ hodnotí vstup do soutěže spolujezdec Petr Šimůnek.
Večerní servis probíhal ve znamení běžné údržby a kontroly všech částí podvozku i agregátu a protože se na autě žádné problémy nevyskytly, odevzdávala posádka vůz do uzavřeného parkoviště s očekáváním následujícího dne plného tuhých bojů o sekundy.
Druhá etapa, odehrávající se z větší části na Sedlčansku, začala pro Pavla s Petrem 5. časem v RZ 7 Líchovy – Červený. Na RZ 8 Skrýšov – Sedlčany zajel volenický Favorit dokonce vynikající 3. čas a posunul se tak na 4. místo průběžného pořadí. Stejně dobře se posádce vedlo i v RZ 9 Pořešice – Krásná Hora, kde dosáhla 4. času. Opatrnější průjezd obávanou zkouškou Bohostice – Vystrkov, která uzavírala první sekci druhé etapy, znamenal až 6. čas s výraznou ztrátou na Hejhala i Šubrta a propad v průběžném pořadí na 6. místo. (Malá vsuvka pro ty, kteří si myslí, že při soubojích historiků není na co koukat – čas na RZ 8 by stačil na 3. místo a na RZ 9 dokonce na 2. místo ve skupině A5, kde v té době jelo pět Fabií, jedna Felicia a jedna Felicia Kit Car). Do servisu tak voleničtí závodníci přijížděli s cílem probojovat se ve druhé sekci zpět na 4. místo.
Foto: RTV
Tyto smělé plány ale překazila hned v první zkoušce druhé sekce závada motoru. Okamžik, ve kterém zhasly naděje na dokončení domácího podniku, popisuje pilot Pavel Šimůnek: „Zhruba v polovině zkoušky při přeřazení na šestku se z motoru začaly ozývat velmi silné rány a nám bylo jasné, že je dobojováno. Po odstavení auta a důkladném poslechu bouchání jsme usoudili, že závada nebude na rozvodu, ale na spodku motoru. Protože jsme nechtěli riskovat jeho úplnou destrukci, rozhodli jsme se na místě odstoupit.“
Po podrobnějším ohledání závady a sundání olejové vany se potvrdily původní domněnky – prasklá kliková hřídel v zalomení prvního válce. Tím tedy skončilo účinkování Rally Teamu Volenice v letošní, nepříliš vydařené sezóně. Nezbývá než poděkovat soupeřům za pěkné souboje na trati a doufat, že do příští sezóny vyrazí volenické posádky s Favoritem vyzbrojeným zrepasovanou, spolehlivou převodovkou a novým, silnějším motorem.